ترافیک - بن اسمیت - 2023
نبوغ، رقابت و توهم در رقابت میلیارد دلاری برای ویروسی شدن


نویسنده: بن اسمیت
گوینده: ایان پاتنام، بن اسمیت
مدت زمان: 10 ساعت و 15 دقیقه
کتاب صوتی خلاصه نشده
تاریخ انتشار: 05-02-23
دسته بندی ها: سیاست و علوم اجتماعی، تجارت و مشاغل، مطالعات رسانه، فرهنگ عامه
زبان انگلیسی
ناشر: Penguin Audio
فرمت: mp3 64/48 استریو

دانلود رایگان 

داستان اصلی عصر اطلاعات نادرست: داستان صریح دو رقیب رسانه آنلاین، جونا پرتی از HuffPost و BuzzFeed و نیک دنتون از Gawker Media، که پیگیری هذیان‌آمیز توجه آنها در مقیاس به رهایی نیروهای تاریکی که بر اینترنت غلبه می‌کردند کمک کرد. جامعه آمریکا

اگر توجه نفت جدید باشد، ترافیک بن اسمیت داستان زمان بین اولین فوران و تاثیر تغییرات آب و هوایی است. پرده در سوهو در اوایل دهه 2000 باز شد، پس از اولین سقوط دات کام، اما قبل از انفجار گوگل، اپل و فیس بوک، زمانی که به نظر می رسید شهر نیویورک به جای سیلیکون ولی ممکن است به مرکز ثقل فناوری تبدیل شود. در آنجا، در چند بلوک مربع، گروه نیهیلیست‌های شاد نیک دنتون در امپراتوری رو به رشد Gawker و خدمه آفتاب‌تر جونا پرتی در HuffPost و BuzzFeed در حال ساختن پایه‌های رسانه‌های اینترنتی ویروسی بودند. عصر بی گناهی فناوری بود: نظام قدیمی ممکن بود توسط جنگ عراق بی اعتبار شده باشد، اما اخبار دیجیتال گسترش حقیقت را تسهیل می کرد. بالاخره، آیا فعالان مترقی آنلاین نتوانستند باراک اوباما را انتخاب کنند؟

بن اسمیت، که به عنوان سردبیر BuzzFeed شهرت بحث برانگیزی به دست آورد، آنجا بود تا آن را ببیند، و همه آن را با شفافیت شگفت‌انگیزی که با شوخ طبعی به ثمر رسانده است، به تصویر می‌کشد و از هیچ‌کس - و مطمئناً خودش هم دریغ نمی‌کند. اسمیت داستان ظریفی را تعریف می کند: بله، ایدئولوژی شفافیت رادیکال دنتون مشکل ساز بود، اما حداقل او یک ایدئولوژی داشت. جونا پرتی مدت‌ها پس از نابودی Denton’s Gawker زنده ماند، زیرا تمرکز او بر روی کلیک‌ها به‌طور بی‌وقفه محتوایی ناشناس بود. اما عواقب ناخواسته شروع به گلوله برفی کرد.

ترافیک یکی از طنزهای بزرگ زمان ما را بررسی می کند: اینترنت، که به چپ ها کمک می کرد جهان را به شکل خود بازسازی کنند، به نیروی محرکه پوپولیسم راست تبدیل شده است. افرادی مانند استیو بنن و اندرو بریتبارت و گاوین مک اینز و کریس پول، خالق 4chan، همگی در روایتی که نیک و جونا و خدمه آن ستاره بودند، شخصیت های فرعی به نظر می رسیدند. تا سال 2020، هر ناظر منطقی ممکن است تعجب کند که آیا برعکس این موضوع صادق نیست. برای درک اینکه چگونه به اینجا رسیدیم، ترافیک داستانی ضروری و جذاب است.

©2023 Ben Smith (P)2023 Penguin Audio

نظرات انتقادی

 

«گزارشی دقیق و هوشمندانه از ناتوانی‌های آن روزهای اولیه، زمانی که هیچ‌کس نمی‌دانست چگونه روزنامه‌نگاری شایسته انجام دهد و همزمان پول دربیاورد. بحث [اسمیت] در مورد هافینگتون پست به ویژه به عنوان مطالعه ای در مورد بدبختی گویا است. در طول راه، او داستان‌های سرگرم‌کننده خارج از مدرسه از فیس‌بوک، گزارش Drudge، Breitbart و Twitter را تعریف می‌کند. اسمیت خودآگاه و منتقد خود اجازه می دهد که در حالی که همه این موجودات به ایجاد فرهنگ دیجیتالی امروزی کمک کردند، اغلب برای بهتر شدن نبود، حتی اگر دنتون امروز ابراز امیدواری کند که «اینترنت تلمودی هنوز ساخته شود.» تاریخ بهتری وجود ندارد. از روزهای غرب وحشی رسانه های اجتماعی اولیه نسبت به این روزها.» —Kirkus (نقد ستاره دار)

«بن اسمیت تام ولف عصر دیجیتال ما است: نویسنده‌ای که آنچه را که ما در آن زندگی کرده‌ایم، آنچه را که باید از آن بسازیم را به تصویر می‌کشد و - از همه بهتر - درام رقابت‌های میلیارد دلاری بین آدم‌ها و خلافکاران. ترافیک نمایه گرفندگان، رویاپردازان، نابغه ها و آشات هایی است که عصر طلایی رسانه های دیجیتال را ساختند. شما باید این کتاب را حتما بخوانید.» —چارلز دوهیگ، نویسنده پرفروش کتاب «قدرت عادت و باهوشتر سریعتر بهتر».

«ترافیک روایت قطعی از ظهور رسانه های دیجیتال و اقتصاد توجه است. کتاب هوشمند، سرگرم کننده و روشنگری است. این نشان می‌دهد که چگونه فناوری و چشم‌انداز رسانه‌ای در حال تغییر ما، فرهنگ، سیاست، و جهانی را که در آن زندگی می‌کنیم تغییر داده است. اسمیت با ایفای نقش کلیدی در خود صنعت، وقایع نگار خبره وعده ها و شکست های رسانه های دیجیتال و غول های فناوری است. این کتاب اوج و فرودهای طلوع رسانه های اجتماعی و دنیای اینفلوئنسرها را به تصویر می کشد. شما نمی توانید آن را زمین بگذارید. برای هر کسی که به اکوسیستم اطلاعاتی ما اهمیت می دهد، معتبر، گیرا و خواندنی است. -تیلور لورنز، مقاله نویس فناوری، واشنگتن پست